Alleycat a zidegenbe

Képek

Józsa egy Debrecen melletti kis település, amelyet a 35 ös főút vág ketté. lélekszáma valahol 10 és 13 ezer közöttire tehető, infrastruktúrája kertvárosi jellegű. Mindezt a körítést kaptuk, és egy térképet, és azt hiszem, kicsit felkeltette a helyiek érdeklődését néha az utcáikon száguldozó 11 fős mezőny. A verseny az eredeti februári időponttól kicsit csúsztatva lett, de azt hiszem, ez nem vált a kárára. Kicsit jobb időjárás sikerült, mint akkor volt, és egy két feladat is egyszerűbb volt így, mint könyékig érő hóban lett volna. A nefrazkák, Gellért és Levi, kicsit visszafogták magukat, így nem volt kínlódás, bár azért befért egy két trükkös cp így is.

Közben Korcs is megírta, nagyon jó, olvasható a Bringabuzin

 

 A csoportos debreceni gyülekezőn vártunk egy fél órát, miközben nézelődtünk össze-vissza, kivertük Merxi új kormányára szépen sorban, majd így öten, Kutyával, Korccsal és Slambival becéloztuk Józsát. Itt Buchut is bevártuk, majd elkaristoltunk az Északi sorra a rajthoz, ami nekem már egy külön pontot megért volna... A rajtig kellemes kerti környezetben szocializálódtunk, lassan elkezdtünk punnyadni, de jött a rajt!

Indulás után az egész mezőny lelószolt az utca végére, hogy egy a4-es kiragasztott lapról leolvassa az egyik feladatban meghatározott házszámot.(16) Ez se biztosan maradna biztosan a helyén mondjuk Debrecenben, volt már rá példa hogy eltűnt a cp.... Innen már kétfelé vált a mezőny, egy része megkereste az egyik közeli utcában levő utcanevet is hozzá, míg mi a Felsőjózsai utca 15 szám alatti boltot kerestük fel, annak nyitvatartása végett. Itt volt ám némi móka, ugyanis a mezőny egy része egyből fotózta a 13 szám alatti nagyobbik boltot, elindulva vettem csak észre a másikat, amely a tényleges feladat volt. Következő checkpoint a Szilegyházi-Hátszeg sarok volt, ahol megkaptam a már említett utcanevet, a Domokoskertet. Megvolt a komplett cím, így jöhetett is akár ez, bár menet közben átvágva a Józsaparki teszkó parkolóján, beugrott, hogy van még egy, a Tócó patak fölötti hídhoz kötött cp is. Gondoltam, a patakparti utat választom, már ha van (mer' ha nincs, minek a híd?) szerencsémre Lecsa Kata és Áka épp ott molyolt valamit a susnyákban, így nem is kellett keresgélnem. A hídon levő állatos képen egy Háromkaréjú ősrák volt, persze ezt pontosan nem tudtam, de azt igen, hogy elég régi jószág...

Visszamentem hát a 35 ösre, és leszáguldottunk Buchuval a Domonkoskert utcáig. Itt nem sokat kellett keresgélnem, ugyanis kisebb tömeg gyülekezett a cp-nél, egy lerobbant raktárnál. A feladat, a villanyóra leolvasása után hátamban Katával elindultam a Zsindely utca felé, ahonnan szalaggal jelölt erdei bicajozás következett. A homok nem volt túl mély, de egy kanyarban sikerült előrefelé átugranom a bicajt, majd következett némi apróra zúzódott aszfalttal borított ösvény, megspékelve pár húzd le a fejed! ággal, és persze az elmaradhatatlan fejnyi darab útból kiálló betontörmelékkel. A 20 as külső meglepően jól tolerálta az off-road felhasználást, így egészen olyan volt, mintha egy montiversenyen lennék, ahogy a szalagokat figyelgettem. Megérkeztem a már montis edzőkörökről jól ismert, és frírájdbicajjal párszor beugrott II világháborús raktárhoz, ahol Gellért a következő találós kérdést tette fel: "egy hordó vized van. Hogyan lesz csak félig tele, ha semmid nincs amivel lemérhetnéd?" Kicsit filóztam, aztán lejegyeztem, hogy akkor, ha 45 fokban megdöntöm, és kifolyatom a vizet belőle. Hogy mérem hogy 45 fok? Passz. Majd a célig kitalálom.

Következő cp, és egyben szalagos jelölés a Csonkatorony utca végétől indul. Ezt az infót Kata nem hallotta, így telefonon tudattam vele, aztán a lakóparknál esett le, hogy van egy feladatom még, nevezetesen, fotózz madarat! Itt a pusztában ez ugye egyszerű lenne, ha van egy d700 as épp a hátadon, de ugye nem volt. Ha lenne se tudnám használni...:D Ráadásul nincs az a zoom, ami egyszerre befogja a madarat az égen, és bónuszpontért a versenyzőt, meg a bicaját. Jövetben láttam egy természetvédelmis táblát, végül is azon is van madár, szóval összejött.

Vissza a lakóparkig, majd a tavalyelőtt lefektetett friss aszfaltúton lehetett robogni a következő cp felé. Telefonon hívtam Gellértet, hogy odateleportált-e a Sparhoz az időkapus cp-re, mert lassan az is nyílna. Itt kis módosítás került a futamba, ez a cp időkapu nélkül is elérhető lett...Szóval nem volt más hátra, mint a következő szalagos szakasz. Ami egyenesen kivitt minket a közeli, szinte lakatlan tanyavidékre, Zelemérre, a templomromhoz. az úton vadászni kellett azt az egyetlen nyomot, amin lehet rendesen haladni, és ez szimultánban hol jobbról, hol balról volt fellelhető a kukoricavetés mellett-vagy éppen rajta keresztül. Ide nem ártott némi cross country abilitás, szóltam is a trekkinggel robogó Jánosnak, hogy azért ne jöjjön közel mögöttem, hátha bukfenc lesz...sikeresen kijutottunk a templomhoz, ahová Levike épp előttünk érkezett meg. A feladat kicsit szerencsealapúra sikeredett, ugyanis egyrészt tippelős volt, másrészt egy aránylag keskeny helyen kellett trackstandelni. A mutatvány ideje egy Levike által trackstandelt, titkos idő volt, aki a legközelebbit ácsorog ehhez az időhöz, az nyeri a legtöbb pontot, és így tovább. Volt aki 2 másodperc után abba is hagyta, mivel racsnija volt. Vagy csak nem tudott trackstandelni.:D A célidő amúgy 1 perc 24 volt, amit Purda el is talált egy másodperces különbséggel. Kellett nekem 1:45 öt tippelni..:D

Visszafelé haladva beértem Katát, aki ennek örömére esett is egy szépet egy olyan puklin, amin egy mtb kb éppen csak döccen egy kicsit. Ennyit a haladásról, az Ákostól lejmolt kulacsból lepucoltam a jány prezúrjait, majd engedélyt kaptam a továbbhaladásra. Buchuval aljasul húzattam magam a szélárnyékban egy darabig, aztán amikor jól kifáradt, elhúztam előle. A Spar parkolóban megkaptam a pohár szörpöt, amit a célig kellett elvinni kilötyögés nélkül. Sajnos hiába tettem át a kulacsba, az ugyanis épp magában tartott annyit, hogy csak kb középre került az egyenpoharam a tornasorban.

A kertipartin gyártottuk a sült kolbászt, virslit, a hangulat remek volt, csakúgy, mint rajt előtt, ahol lassan megfogant már a gondolat, maradjunk, azt partizzunk...Szerencsére azonban elindultunk ezen a kicsit off-roadra sikerült alleycaten, ami bár rövidke lett, de jól szórakoztam közben!

aztán az eredmények, ugye:

1: Purda (ovááció!)

2:Kata

3:Csipisz

4:János (!)

5:Buchu

6:Lecsa

7:Krisz

8:Ákos

9:Korcs

10:Ati

11:Slambi

12: Kutya dnf

És a legjobb kép a végére: