Tarcal Kőfejtő cross "beszámoló"

Röhelyes cím, tekintve hogy nem is indultam a versenyen. Ősszel jött a labda a Gabitrialos Nagy Gabitól, hogy lesz egy trialverseny a helyszínen, és ha MÁR, akkor lenne-e kedvünk egy xc-t összehozni. Eleinte kicsit ódzkodtunk párommal az ötlettől, mert bár montizunk rendszeresen, és a versenyszervezés is megy úgy ahogy, egy cross country futam azért nem egy alleycat.
Szóval kis szájrágás után belevágtunk.DSC_0100.JPG

A jó munkaelosztásnak köszönhetően az utolsó hétre kb semmi tennivaló nem maradt, csak rajtszámvagdalás-laminálás, meg egyéb ilyen kisiskolás melók estére. Ahogy közeledett az időpont, lestük az időjárás jelentéseket ezerrel, mi lesz hétvégén. Az előző heti durva hófúvás után, ami kinyírta a nyugati országrészt, már nem voltunk túl nyugodtak. Főleg, mert még aznap reggel is hullott errefelé némi hó, előző nap meg kiadták a narancs riasztást a régióra... Kezdett érni a kérdőjel arra a kommentemre a havas pályabejáró videó után, hogy hó persze nem lesz...

DSC_0057.JPGJózsi az első körben. Ő volt a fő pályabejárónk, aki hetente egy-két alkalommal "amikor hosszút ment" letekert Tarcalra Nyiregyházáról, hogy megnézze mi a pálya...

Odaérve azonban ugyanúgy meglepődtünk, mint az előző heti bejáráskor. Teljesen más kép fogadott minket mint amit vártunk, száraz utak, a nap is előbújt az utolsó órákra, és bár megmaradt a szél, már kevésbé kívánta a halálunkat. Danival mentünk két kört, a másodikat már sötétben, lámpával, csak a hangulat végett. Menet közben nem volt baj a hideggel, némi melegedés után már észre sem vettük.
Persze ekkorra már nagyjából mindenki eldöntötte jön-e vagy nem, azért még postoltunk este-reggel, hogy milyen a pálya, mi várható, hátha valaki ettől megtáltosodik.

DSC_0069.JPG29" fixhajtással. Mit nekem singlespeed!

Reggel jött a nagy sürgölődés, míg lányaink fenn a rajt-cél területen pakolásztak, mi Danival kitábláztuk a falut a főúton, és a vasútállomás felől érkezőknek, hol merre kell orientálódni. Amint végeztünk ezzel, feltekertünk a hegyre, ahol már kész szalagozás fogadott, így nekem már csak a karós-szalagos hegytetői kijelölés maradt. A rolltop zsákot megraktam karóval és szalaggal, a lakattartót átállítottuk szekercére, és felszüttyögtem kalapálni. Ez persze köves talajon okozott némi problémát, volt karó ami kb huszadik próbálkozásra indult el lefelé. Az idő egyre jobb lett, így utánpótlásért lemenve vetkőztem is egy sort, második körrel bezárólag felállt a pálya, mehettünk vissza a központba.

DSC_0139.JPGZoli lassan bemelegedett, a negyedik körben már nem tudtam elé vágni a lejtős részhez.:D

Itt már egy jó adag trialos forgolódott, míg montisból kb mi voltunk az egyedüliek. A gyerekpályát ki sem jelöltük, Gellérten kívül senki sem volt másfél méter alatt, így érdeklődő hiányában ez a szám elmaradt. Valahol itt jött be az, hogy Dani elkezdte biztatni párját, Dórit, hogy induljon már el. Dóri és Kata a nevezéseket intézték, ami nem kevés odafigyelést igényelt, így válaszul inkább csak egy rövidre szabott nem-et hallottam.
Idő közben befutott pár ismerős, és az erősen megfogyatkozott Ebesi stáb, plusz CSIRELLI....Sanyi. Zoli vett valami (állítólag, én nem éreztem) rohadt büdös sajtot, ami a későbbiekben néhányszor előkerült témaként társalgás közben...

DSC_0142.JPGSanyi szerette a pályát. Vagy csak kéjeleg.:D

Első rajtblokkban délben indultak a master 2-3, u18, veterán kategóriák, plusz Dóri, miután opcionálisan versenyhelyzet híján feleztük 2 re a körszámot nőknél. (emellett nem akartam megfázás okán értékes munkaerőt veszíteni.:D)

felnőtt női:
1. Lőrinczy Dóra

M2:
1. Balogh Zsolt
2. Gönczi Attila
3. Kiss László
M3:
1. Erőss Béla
2. Pallos Zoltán
60+
1. Karl Kühnle

U18
1. Radványi Norbert
2. Hardi Krisztián
3. Drávai Gergely
- Misák László


Nem volt nagy a tolongás a pályán, de azért mindenki igyekezett jót menni. Az utolsó beérkező után már elkezdtek a rajtvonalhoz szállingózni a főverseny résztvevői, akik a leghosszabb, 8 körös penzumot kapták. Az időjárás így egy óra táján már megengedte néhány embernek a rövid viseletet is, én is nekivetkőztem, és Dóri fotómasinájával a hátamon elrajtoltam a többiek előtt, hogy az első körben lőjek pár képet a mászásnál.

DSC_0137.JPGDani a "pihenős" lejtőn tolta a 60+ os tempókat.

Jó tempókat mentek, az eleje gyorsan elhúzott, kicsit meg is lepett, hogy Danit egy jó erős közzel látom az élboly mögött. Persze nem hagyta magát, szépen lassan felküszködött az elejére. Mint később kiderült, a lépcsőnél első körben valaki belépte a mászást, ezért volt a késlekedés. szembe haladtam a mezőnnyel, így néha sikerült elkapnom egy két jó pillanatot, meg kicsit borzolni az ő kedélyüket is. Az utolsó körére elkísértem Zolit, aki szerint jó kis szopatós lett a pálya, valahol a 3. kör táján anyám otthon biztosan nagyokat csuklott...:D A pihenősre tippelt lejtő épp nem volt pihentető, a hosszú egyenes kívánta a féktelenkedést, viszont észnél kellett lenni, amellett hogy pillanatok alatt leért az ember, nem ártott vigyázni a csatornaszemekről való röpködéssel sem.

M1női:
1. Horváth Zsuzsanna

felnőtt:
1. Mellau Ádám
2. Laborc Dániel
3. Pásztor Dániel
4. Csire Sándor
5. Bélteczki Zoltán
6. Székely Ádám
7. Szvatkó Péter András
8. Jónás Gábor
- Karla Bálint
- Domoszlai Tamás
- Bogyó Péter
- Kiss Gellért
- Herka Balázs

M1:
1. Kovács István
2. Kis József
3. Farkas Attila
4. Mráz János
5. Szabolcs János
6. Daneluszki László
7. Szabó Tibor
8. Molnár Zoltán
9. Orosházi Róbert
- Dr Dinya Tamás
- Vácz Gergely
- Szemán Attila
- Ványi Attila

Az eredményhirdetés után jött a pályabontás, viszont Gellért meglepett egy kis csomaggal, mivel szépen összeszedte az összes karót és szalagot amíg mi tapsoltunk a dobogósoknak. Ezúton is köszi ecsém!

A rendezés nem volt egyszerű, de nem lett volna olyan a verseny amilyen lett, ha a következő emberek nincsenek mellette a szükséges dolgokban. Most jön tehát a köszönetlista:
Köszönettel tartozunk a szervezésben először is Nagy Gábornak, aki nélkül ez a buli nem jött volna össze. Tarcal polgármesterének, Baracskai Lászlónak, aki az első perctől mindenben a segítségünkre volt. Vinnai "Vinibike" Zsoltnak a lelkes, és ötletgazdag társszervezésért, a promóért, és a helyszíni koordinálásért, speakelésért. Páromnak, Fekete "Katyusa" Katának azért, mert órákig nézte a hátamat amíg a szervezés miatt chateltem, és amikor eljött az ő része, nyomtattatott, vágott, laminált, érmet szerelt össze, beszólt hogy hogy nemjó, és tényleg nem volt úgy jó.:D
Kimurának nagy köszönet a plakátért, ami nélkül nézhetnénk az én, teljesen művészietlen hozzáállással elkészített verziómat (nem megy ez nekem, na. Nekem minden betű Arial, vagy esetleg valamilyen Arial.) mellesleg ő keresztelte el Kőfejtő Crossnak a futamot, ami mindenképpen jobb mint a korábbi projektnév volt.
Szabics "avis" Józsefnek az általam felskiccelt ábra vektorosításáért, amit végül Boldogh Tibicikli segítségével formálhatott lézeres barátunk éremmé. Daninak a felvetésért, hogy kopogtassam körbe Debrecent, aminek a végeredménye a Chilisport, a Regina, a Pótkerék, és a Gyöngy kerékpár ajándékfelajánlásainak dobogósokhoz jutása lett! a Robinson utáni Nobilis dőzsölés szintén megismétlődhetett Vini által, és utolsó percben befutott még némi Biketrialos ajándékadag is. A helyszíni segítőknek, Gellértnek, Dórinak, és Daninak, akikre rá lehetett bízni a dolgokat, hogy mi csinálhassuk a sajátunkat. Ha valakit kifelejtettem, az biztosan nem volt direkt, egyszerűen három hónap alatt nem jegyzeteltem ilyesmit.:D
DSC_0148.JPGMost ígérném hogy jövőre, de az jövőre lesz. Ha lesz rá lehetőség, meglesz megint, ígérhetem! (még van egy adag rajtszám is.:D)