Bike check: Dörgő Ördög...:D
Dörgő néha beesik hozzám, többnyire 2x8 darab küllőért. A bicaját ma láttam először, és volt pár részlet rajta, ami egyből elindította a nyálelválasztásomat.
A bicaj váza egyébiránt "A raktárból" került elő, (mint az én 56' os Legnanóm, és két Krétay váz is például) így nem is csodálkozom már azon, hogy ez is valami olyan szerkezet, amelynek készítőjének személye a múlt ködébe vész. kár érte, megérne egy jó kis történetet ide. Na de mitől is ömlik a nyálam még most is? A váz középcsapággyal együtt volt 1700 gramm körül például....Aztán van itt pár részlet:
Mindjárt a támvillával kezdeném. Semmi fedőelem a cső végére, csak úgy odacsapva a nyeregbilincs-muffhoz, kegyetlenül beadta! Aztán persze a muffok. Itt is csínján bántak az anyaggal, eléggé minimálra fogták a méreteket. Mondom, ha itt ez van, öklömnyi lyukak lehetnek a középcsapágyházon is. És tényleg. Aztán kiszúrtam még egy érdekes részletet, a támvilla-összekötő elemet. Én úgy sejtettem, hogy ez a 8mm-es átmérőjű darab az ilyen vázaknál egy tömör huzaldarab beforrasztva. Hát nem az. Ez is cső, ahogyan látszik a bővített gumiférőhely miatti kivágást közelebbről szemlélve.
A hajtásban is akad pár jóféle cucc. Pl a Dura ace hajtómű, vagy a campa record pályaagy. A papucsokon nem spóroltak a vastagsággal, szóval látszik, hogy nem ész nélkül faragták ki ezt a betegesen alacsony váztömeget.
És akkor az alkatrészlista, annak aki erre gerjed.
váz, villa: Ki tudja azt. de igazi remekművet alkotott!
Kormánymű: bullhorn, bontrager barna bőrhatású bandázsolással, egy bbb stucnival
Első kerék: 18 küllővel fűzött remerx, +Miche agy. Meg egy schwalbe ultremo
Hátsó kerék: 28 küllővel rendelkező mavic cxp, campa record pista agy, schwalbe lugano
Hajtómű: Dura ace,
Fékrendszer: radius
egyéb: zoggie nyeregcső, zoggie pedál, campa acél klipsszel Alupálcás selle italia nyereg, Gipiemme fejcsapágy.