Fanatikus Aszfalton Száguldozás AC - beszámoló

Szombaton volt Csonti alleycatje.

Sokáig úgy nézett ki, hogy nem leszek itthon a versenyen, de végül csak részt vettem rajta.

Az időjárás jelentések baljóslóak voltak, de szerencsére mégsem kaptunk semmilyen formájú égi áldást, ami ritka az alleycateken. :)

 

A gyülekező megint a Baltazár Dezső téren volt, ami szinte már magától értetődő. Kicsit késve, de megérkeztünk mi is Ákossal. Csonti mondta is, hogy semmi manifesztet (feladatlapot) nem kapunk tőle, hanem a Nagyállomásra kéne menni, ahol Soma adja meg a szükséges információkat. Nyakunkba is vettük a várost és a Piac utcán keresztül mentünk a nagyállóra. A banda aránylag együtt haladt még, de az első piros lámpa után hamar előre kerültek a bevállalósak és a gyorsabbak. Dani és Enté országúti keróval voltak és a nagyobb áttételre téve a láncot, hamar le is hajráztak az egyenes Piac utcán. Kicsit aggódtam, hogy hátrányosan fog engem a verseny során érinteni, hogy ők váltós keróval vannak.

A nagyállón kis keresés után megkaptuk Somától az első manifesztet és azt az infót, hogy mehetünk vissza a Baltazárra Csontihoz, így hát csapattuk is vissza. Ott, Csonti részben elmagyarázta az alley alapjait. A lényeg annyi, hogy a Baltazár Dezső tér, ahol "csomagot" vehetett fel az ember és a város előre megszabott helyeire vihette el, megszabott idő alatt. A csomagot van standardként vagy expresszként (fele annyi idő alatt, mint a standardot) szállíthattad el a helyekre. Tehát minél gyorsabbra vállaltad a melót, annál több pontot kaptál, mivel az expresszért értelem szerűen több pont járt. A Csonti által meghatározott helyeket távolság alapján három csoportba lehetett sorolni:

1.) kategória: Halköz (0-5 perc)

2.) kategória: Tepsi, Nagyállomás, Euro Panzió (5-10 perc)

3.) kategória: Full Presszó, Markosovszki Kollégium, Ádám Presszó (25-x perc)

Fontos volt még, hogy egyszerre csak 3 fuvart vállalhattál el, de az idők nem összeadódtak érte, vagyis ha egyszerre mentem a Halközbe és utána közvetlenül a Tepsibe, ezt 5 perc alatt kellett teljesítenem, mivel minden csomagot expressz szállítással vállaltam! Ha már játszunk, játszunk kockázatosan! ;)

Ezen pontok közül mindenhol Checkpoint-os ember volt, aki felírta, hogy mikor értem oda és ha határidőn belül voltam, akkor sikeres volt a fuvar. Minden egyes helyszínre maximum háromszor lehetett elmenni, egyetlen kikötés az volt, hogy 17:30-kor mindenki legyen a kiindulási ponton.

Szóval, ezek voltak a játékszabályok és kisebb gondolkodás után aránylag hamar átláttam az egészet.

1. kör: El is indultam a Baltazárról egyből a Halköz irányába, ahol egy gyors aláírásszerzés után, haladtam is tovább tempósan a Nagyállomás felé. Már tudtam, hol találom Somát és miután ő is alákarcolta a lapomat mentem is vissza a Baltazárra a következő kör melóért. 5 perc alatt megvolt a két checkpoint.

2. kör: Most a Tepsihez kellett az 5. perc előtt odaérnem, majd a Full Presszóhoz a 15 perc alatt, a Baltazártól számítva. A Tepsinél (4 perc alatt értem oda) Bencét találtam, majd haladtam is tovább a hídon át a Fullba, amit már korábbi alleycatekről ismertem. Entével kerültem össze ezen az úton és együtt érkeztünk meg a Fullba. Itt Kata várt és marasztalt is minket, mivel hamarabb értünk oda (a Baltazártól 9 perc alatt), mint kellett volna és a rajttól számított minimum időt mindenképp meg kellett várni. A kis pihi után megint a Baltazárra mentem.

3. kör: Most egyetlen csomagot vittem, az Ádám presszóba, amiért ismét +2 pont járt, hogy csak egy csomagot viszek ilyen messzire. Ez a legmesszebb eső célpontok közé, a 3. kategóriába esett. Ide is 10 perc alatt sikerült kiérni, ahol Kosztin Jancsi várt minket. Itt még dobni kellett egyet egy dobókockával és a dobott számok alapján plusz-, avagy mínusz pontokat kaphattál. Pl.: Aki 6-ost dobott az -1 pontot kapott, mert "az út során elvesztette a hátsó villogóját". Itt is kellett kicsit várnom, a korai érkezés miatt, majd vissza a szokásos Baltazárra.

4. kör: Az első köröm során megjárt Halköz, Nagyállomás kombót csináltam, majd vissza a Baltazárra.

5. kör: Ismét egy korábban már bevált utat csináltam. A Tepsit és a Fullt jártam meg ismét, utána Baltazár....ismét.

6. kör: Most harmadjára mentem neki a Halköz, nagyálló útvonalnak. Visszafele már éreztem, hogy fáradok, mivel a mai nap során már negyedjére raktam meg ezt az utat és már kitapasztaltam a lámpák váltakozását. Visszafele a Baltazárra az Apollónál, ha pirosba mentem (volna :) ) át, akkor a Kossuth kereszteződésben pont elértem a zöldet. Most valahogy nem sikerült a zöld végét elkapni, de a lendület valahogy csak átvitt a kereszteződésen. :)

7. kör: Elmentem a Tepsibe harmadjára is és visszafele vettem egy tábla csokit, mert ez is feladat volt, hogy a verseny során vegyünk egy tábla csokit.

8. kör: Az Ádám Presszóba mentem megint és speciális küldeményt vittem, ami abban nyilvánult meg, hogy egy Csontitól kapott üres lapot kellett úgy elvinnem, hogy ne gyűrjem össze. Hajtani szerencsére ért, ezért összehajtottam és beletettem a mindig magammal hordott Simpson család képregénybe a lapot, így sértetlenül leszállítottam, majd vissza a Baltazárra.

9. kör: Az Euro Panzióba kellett menni, ami a Bem téren van. 17:18-kor indultam el úgy, hogy 17:30-ig tartott a verseny. Expresszbe vállaltam be ezt is, így 5 percem volt odaérni. Ez könnyen teljesíthető, akkor amikor a belváros nincs szétverve a 2-es villamos építése miatt és nem változtatják a forgalmi rendet naponta.....

Egy alternatív útvonalon végül is időben odaértem Csillához, aki a recepción várt. Innen sprint vissza a Baltazárra, hátha belefér még egy fuvar az Euroba. Mondtam is Csillának, hogy 4 percen belül itt leszek megint, igazam lett!

10. kör: Euro ismét. 17:23-kor indultam és vissza is értem a Baltazárra 5 perc alatt, most a nap során végre utoljára.

 

Gyors számolás után Csonti kihirdette az eredményt.

Díjazás az 5. helyezéstől volt.

Ákos lett az ötödik, akire nagyon büszke vagyok, hogy rendszeresen és eredményesen szerepel az alleycateken, ráadásul úgy, hogy nagyon pörgetős az áttétele.

Negyedik Fifty lett, akinek ez volt a második alley-je! Hamar ráérzett a fiú!

Harmadik Dani lett, aki 4 tábla csokit nyert, legnagyobb örömére.

Második Enté lett.

A győztes pedig én lettem (magunkat szokás utoljára mondani :))! Külön örülök, hogy a kezdeti félelmeim nem igazolódtak be, hisz sikerült az országútival indulókat magam mögé utasítani. Nyertem egy tábla csokit és egy kovácsoltvas bortartó kerékpárt, Soma jóvoltából.

Köszönet a versenyért a szervezőnek és segítőinek!

Képek