1.Tirpák cross sorozat 4/1. forduló: Vinibike

AJÁNLÁS: Gyertek nyugodtan montival is, totálisan nem lesztek hátrányban a cx bicajokhoz képest, becsszóra! Cserébe lesz névleges nevezési díj (kb lopást követtek el, ha ennyit fizettek egy versenyen, ez konkrétan free volt, tombolára meg annyit fizetsz, amennyit akarsz.) jó kaja, versenyhangulat, de semmi lenéző/lehúzó paraszt mentalitás mint ESETLEG néhol, kedélyes szervezőgárda, free fotók, meg ugye, motiváció, hogy miért ne rohadjon a bicajod a falon/garázsban/ágy alatt tavaszig, és hogyan ne hízz addigra 10 kilót, hogy feladd az egészet. :D Lesz még 3 forduló, figyelgessétek, igyekszem szólni!



Az utóbbi években eléggé megszaporodott a cyclocross (cx) versenyek száma kishazánkban. Aki nem is tudja mi ez, annak dióhéjban: országúti jellegű, tehát koskormányos, 622 es kerekű, terepgumis biciklivel enyhébb terepen, mesterséges akadályokkal tűzdelt pályán rendezett versenyforma, rövidebb körökkel. Az akadályelemek elsősorban a fel-leszállás kényszerítése miatt vannak, így a szakág maga megköveteli a bicaj gyors elhagyását, majd az arra való visszakecmergést. A cx szezon a rendes versenyszezon zárultával érkezik el, tehát a nyirkos, saras, hideg idő kb alapkövetelmény, ennek megfelelően a versenyek sem több órás hosszúságúak. Hobbiverseny lévén nem sok cx bicaj volt a mezőnyben, szóval lehetett rángatni a tetemes többlettömeggel rendelkező montikat a pályán....

12196180_1646786472239966_4969791070566695967_n.jpg


A héten kezdett érlelődni a gondolat hogy meg kéne jelenni, ha már más dolgom úgy sincs, egyedül meg ebben a rohadt időben úgy sem dugnám ki az orrom a házból tekerni egyet. A szombat délutáni poloedzésen végül lefixálódott a dolog, beszerveztük Ármint is, ha már került alá egy mtb, próbálja ki versenyszerű használat közben is.
A futamot egy régi salakmotor pályán rendezte Bzs és Vini, ahol salak már nem nagyon maradt, ellenben egy megkerülhető focipálya és némi patinás lépcsős lelátó, meg egy alagutacska azért igen. ehhez társult még 2 lépcsősor fölfelé, némi szalagos csikicsuki, meg egy páros palánk, amin át kellett ugrálni- egyszerű módszerekkel nagyon szuper kis pálya volt szerintem!

Itt is van egy videó, hogy nézett ki egy kör.

Jobb későn mint soha alapon meginterjúvoltam Kis Jocót, hogy hogy is kéne a palánkok felett tempósan áthaladnom, mert éreztem, hogy ez lesz a szűk keresztmetszet nekem.
A rajt után, bár volt úgy 400 méter egyszerű szakasz helyezkedni, kicsit összetömörültünk, az alagút kissé szűkös volt amikor elkezdtek egymásba futni a sporttársak, tekintve, hogy előttük már beállt a nép az első lépcsőnél. Hobbistaként türelmesen kivártam amíg lazul a tömeg, majd igyekeztem a csikicsukiban elmenni akitől lehetett. A körszámolók egyenesében jött némi előzésroham, majd a fordító után jöhetett a 2x gyakorolt palánkpáros. Annak ellenére, hogy paráztam tőle, egészen dinamikusan sikerült az átugrálás, még azt is sikerült elérnem, hogy pár méterrel megelőzzem azt, akivel egyszerre ugrottuk át. A bicajra visszakecmergés már kicsit húzósabb volt, nem hiába nem járkálnak a crossosok magas középcsapágyú fullykkal....:D

12189051_1646788618906418_5884318615880659009_n.jpg

A lelátó hosszú lépcsőin kicsit beállt a sor megint az első kör lévén, így egy gyors chickenline-al itt is csíptem vagy 2 helyet. A második körben még kitartott a lendület, Ármin rajtam volt végig, el is zavartam előre, hogy ne szuszogjon a hátamra, mert kicsit pihiznem kellett, szóval most ő lett a húzó egy darabig. Ahogy húzódott szét a mezőny, és fogytak a körök, egyre jobban élveztem a technikás kanyarokat, bár nem mértem, de feltehetően egyre jobb köröket "futottam". A 26" Montinak még lett annyi előnye, hogy nem kellett nagyot emelni rajta a palánknál, vagy a lépcsőkön, nem lógott le a kerék annyira, hogy felakadjon valamiben, láttam azért pár ilyet. :D
Kellemesen elfáradtam a végére, de pont nem annyira, hogy kihajtottam volna a beleimet, mókának elsőrangú volt a menés!
Köszönet a teljesség igénye nélkül :
Balogh és Vinnai Zsoltoknak, és mindazoknak, akiknek ők is megköszönték ott helyben, de nem emlékszem a nevükre, ezen felül, kiemelt prioritással az ebédre gulyást gyártó stábnak, nagyon jó kaja volt!!!! (az hogy kb felgyújtottam magam vele elsőre az én saram, szóval nem volt hideg, rágós, vizes ízű, stb, nagyon finom volt tényleg!) Azoknak akik fotóztak, kört számoltak, tombolát osztottak, szalagot raktak ki és szedtek össze, szóval mindenkinek, akik elősegítették, hogy a szervezők ne maradjanak egyedül! Ez rengeteget jelent, becsszóra mondom. Józsinak kösz a palánkugró oktatást!

12065658_1646786188906661_4173527718586397542_n.jpg



A végén a tombolát jól meghúztuk, az már a szerencse dolga, hogy a 4 kihúzott szelvényből 3 kozmetikushoz szóló utalvány lett. Mivel az ilyesmit letudom itthon sarokcsiszolóval, továbbajándékoztam a cuccot inkább. :D
Helyezés? Valahol 15 és a halál között. :D

A képeket utólagos engedelmetekkel lopkodtam össze, remélem nem baj.