Bubifeszt

Vagyis nem más, mint a Budapest Biciklis Fesztivál. Már volt róla szó, Kutya említette csak akkor elsiklottunk felette, de most egyik barátnőmtől kaptam a linket és gondoltam megosztom veletek. Tehát jöjjön egy kis programajánló és gondolkodtató feladat az unalmasabb pillanatokra.

Már második alakalommal rendezik meg a Bubit szeptember első hétvégéjén. A tavalyihoz hasonlóan most is nagyon sok programot terveznek, de a rendezvény központi eseménye a nemzetközi filmszemle és a magyar versenyfilmek fesztiválja. A meghirdetett pályázatra annyi videó gyűlt össze, hogy a vetítésük 3 este alatt ment le. Nem csak a pályázók alkotásait mutatták be, több híres film között a Bike Ride, a Pedal és a Macaframa is a vászonra került.

Természetesen most is meghirdették a filmpályázatot, a Budapest Biciklis Fesztivál 2010 augusztus 9.-ig várja a filmeket, amikor az alkotók filmjei versenyprogramba kerülnek. A pályázatra műfaji és játékidő megkötés nélkül lehet nevezni: játékfilm, dokumentumfilm, videoklip, animációs film, filmetűd, reklámfilm; bármi lehet, csak drótszamár legyen benne. Szóval kezdődjön az agyalás és jöhetnek az ötletek. (Nekem már van is egy pár.) A kamerát és a vágást szerintem meg tudjuk oldani. De ha ez túl nagy kihívásnak tűnik, akkor vannak „kisebb” képzőművészeti pályázatok is: dekoratív vázminták és biciklitárolásra, lakatolásra alkalmas szobrok terveivel lehet jelentkezni. Igaz ennek a részleteit még nem közölték, de az alkotókedveteket ne vegye el, agyalni lehet.

Próbáltam keresgélni a neten a nyertes videókat, de sajnos csak a második helyezettet találtam, ha valaki megtalálná az elsőt ossza meg velünk is.