BringaExpo

Hétvégi kalandjaink után az expót is meglátogattuk. Igazából csak villámlátogatás volt, mert szoritott az idő, igy lehet elrohantunk pár érdekes dolog mellett is. Azért akadt itt látnivaló bőven, és leginkább azért kattogtattam óvatosan, mert tudtam, hogy a képek java katasztrofális lesz a sok neontól.:D

Az örökhajtásért felelős bicajok körképe az fgh-n!

Specialized-ék nagyon megszerették a 29 es vonulatot, be is vállalt belőlük jó néhányat a hazai dealer is. Ez itt épp egy Jett, ami azért keltette fel a figyelmemet, mert bizony az első rugósvillám nevét aggatták rá.

100_9837.jpgIdeje megszokni ezeket a "miért olyan nagy?" (that's what she said...) lánckeréksorokat is. Bizony, anno mi is kereszteket vetettünk amikor bejöttek a 32-ők meg a 34-ek, ezen a soron a nagylánckerék már 36-os. Persze 29-esen kivül semmire se való.

100_9831.jpgSpeckóéknál mindig akad valami okoskodás. Ez itt egy "milyen hosszú/hány fokos/milyen magasan legyen a stucnim" válaszgenerátor. Belefogsz egy kormányt, ráteszed a nyakra, oda állitod ahová akarod, ha elégedett vagy, leolvasod az adatokat, és már csak az olyan apróságok (jajj, ezért megköveznek...) maradnak, mint a milyen szinü, hány csavaros, és "nincs ennél könnyebb?" kérdések maradnak. Meg persze alu, karbon vagy titán.

100_9847.jpgA bianchi kétségkivül nem dönti meg a montis eladási rekordokat, van más profiljuk is. Ettől függetlenül én elbicajozgatnék a 29-esükkel. Azért a kerékméret már közelit az országútihoz...:D
100_9846.jpgFura dolog ez a nyereg. Szögezzük le mindjárt, hogy bazidrága. A 10+ezer forintos alapmodellek kidolgozottsága keményen döngeti a Velo cég 3-4 ezres modelljeit, na de a tervezés, meg az ergonómia. Oké, igazából a tandemre szemezek is vele, ott igazán komoly altályi problémáim szoktak lenni, ugye 2 ember tömegét egyensúlyozom, mewg felállni ficeregni is kevésbé van lehetőségem. Az igazi gond az, hogy a cuccot nem is az ára miatt nem viszik ezerrel a népek. A troylee orrbaszájba dizájnolt, "feketében 10 ezerrel olcsóbb lenne" nyergeit is eladják. Nem. szerintem egyszerűen akár tudat alatt is az munkál az emberben, hogy jó, ettől nem leszek impotens, de ha felteszem a bicajomra, mindenki annak fog nézni. Ez viszont már baj.

100_9855.jpgNem is értem, ha valami ilyet is lehet gyártani az országúton lassan alapműnek számító karbonból, akkor minek vacakolnak az összevissza dizájnnal? Kinyílt a bicska a zsebben, de sajna lánncal volt felaggatva. így hiába volt a nagy előkészület, hogy "takarj asszony amíg levágom onnan!" csak nem hoztam haza.
100_9854.jpgKross. Nem tűnik rossznak a paletta, az árak is tartják a lélektanilag még nem "Háhüüülyevagy?!" szintet, viszont valami ezen a gépen nem stimmel. Ja, persze, az xt hátsó váltó sehogy se jön össze azzal a hajtókarral.
100_9849.jpgEgy leharcolt xtr hátsóváltó az igazán eksztiár arcoknak. Blokkolható kanál, és elég meggyőző felépítés. Külön bazinagy pirospont, hogy nem egy csecse, még celofánszagú bicajon volt, hanem kapott egy kis sarat.
100_9869.jpgAmbrosio. Őszinte legyek, nem sok cuccukkal találkoztam még, de ezek a kerekeik meggyőztek így kézbe véve őket. finom futás, és kis ellenállással dolgozó reteszmű növeli az elérhető maximum sebességet-lefelé legalábbis.:D
100_9868.jpgEgy jó kis téli teli kerék. Merxi sunázná nagyon. Ha gazdag leszek, a polocsapatom ilyenekkel fogja tolni. Vsak hipszterpukkasztásból.

100_9863.jpgTörpadó? Miért kell már a kicsiket is baszogatni? (év legszarabb szóvicce1#)
Egy Torpado nevű márka is feltűnt az expón. Nem tudom kik, mik ők, van pár tetszetős gépük, de vagy én vagyok maradi, vagy lehet hogy tényleg nem sok értelme van...
100_9864.jpgEgy 26-os montin az efféle tengelyeknek. Persze egy dört, vagy dh bicajon még meg is tapsolnám, de egy merev, elöl 110 et mozgó villával szerelt xc gépen, háát.... Aztán itt van ez a lánc-támvilla egydarabból dolog. Ha a Giant nrs-en anno belevert a váltó a lelógó láncvilla-forgáspontba, vajon ez az xtr váltó nem fog távírászkodni ezen a vázon?
100_9859.jpgAmúgy a szokatlan (de korántsem új fejlesztésű) formájú hátsó traktusban egész jó helyet kap a fék munkahenger.
100_9856.jpgEgészében nézve a dizájn divatos, azt csak remélni merem, hogy a racyng felirat direkt van y-nal írva.
100_9838.jpgEgy ilyen fél cselesztét bedobnék. A többi bicajom mellé, csk úgy hogy legyen. Tudom, tudom. Kezdek Bianchi fannak tűnni. Meg minek nekem még egy, ezeket se használom.
100_9843.jpgJó kis bicajt ki lehet hozni celeste nélkül is...

100_9875.jpgÉs a (számomra) meglepetés: a bagaboo nyitott kicsit a montis-túrázós részleg felé is. Szép darabok!

100_9898.jpgA Ktm-ben egy a jó, az pedig a design. De az néha nagyon összejön. Persze nem árt egy jó szettel feldobni a bicajt.
100_9890.jpghogy miért húzom le őket? Mert szólásszabadság van. Meg mert értelmetlennek tartok egy harmincöt-ja, ki is javítottak rögtön, harminchárom kilós freeride bicajt.
100_9891.jpgPláne egy cross country fékkel összerakva.

100_9895.jpgA női városi bicajuk kifejezetten tetszett, még a fürdőszobai mosdókban fellelhető vízcsap-kifolyó szerű kormányszár ellenére is.
100_9900.jpgA nagy lol most jön. anyámnak kéne egy új bicaj, és lám, itt van ez a szép koliken! A hátsó traktus a tripla csövezés miatt jó merev, ami épp jól jön, a vén csont valami vesekővel bajlódik. Lehet kapni helyből több színben...
100_9901.jpgÉs amellett STRASSZKÖVEKKEL VAN KIRAKVA! Gyanítom, menni fog a flitteres blúzához.....

100_9905.jpg
Norco. Anno, amikor még valóban úgy éreztem, nekem is való ez az ugrálós dolog, nagyon tetszettek a vázaik. Már lehet kapni itthon is, és még az ára sincs nagyon-nagyon elszállva. Azért persze nem olcsó, de nem is félmillió. Ezen épp egy 356600 as cetli lóg. Persze akad olcsóbb is kicsivel.


100_9906.jpg

Persze ha nem akarsz dh-zni, vehetsz egy fikszit. Vagyis singlespeedet.Fixi amúgy nem sok volt a kiállításon, amit úgymond annak szántak, abban is fordítva volt a kerék. Na persze, van aki azt hiszi, hogy illegális, még 2 fékkel is. Persze az ő bicaján még sincs se küllőprizma, se csengő...


100_9896.jpgKis pihenő ezek mellett a törvénytelen brakelessek mellett, majd haladtunk is tovább.

100_9897.jpgMég mennék is vele egy kört a milin, hiába van műanyagból.
100_9913.jpgÉn rühellem a cruisereket. Lomha, nehéz, és amúgy kényelmetlen cuccok (már bocsánat, de az, hogy egy bazinagy fotel nyomja telibe a seggedet, az nem kényelem.) de jól kiötölve egészen jól tudnak kinézni. Az Electra standján volt mire nézni, az egyszer biztos.100_9917.jpgAz Andrew's bikes standdal szemben állt ez a bicaj a dhs standon.Karbon alapanyag, szép festés, jónak tűnő geometria. Egyedül kettő dolog zavart rajta, de az nagyon, az egyik a v-fék konzol léte, ami erősen megkérdőjelezhető versenygépeknél, pláne egyedileg, rendelésre készülő vázaknál. A másik a fejcső, ami leginkább egy boroshordóra emlékeztetett formailag. 
100_9948.jpgA focusnál menő ez a kirívóan össze nem illő színek párosítása dolog. Lelkük rajta. amúgy nem rossz. Legalább is szerintem.

100_9947.jpga Brnoi beszámolóban már feszegettem a focus össztelós szekszuális jellegű rugóstag elhelyezését, így miután megmutattam a páromnak, és megkérdeztem, vágja-e hogy mi történik mikor ez a rendszer bemozog, megkérdeztem, nem tartja-e "furának".

100_9946.jpgHát, nem vagyok egy analitikus fajta, de ez itt szerintem egy egyértelmű DE!
Haladtunk tovább. Útba esett az Andrew's, ahol sokáig időztem, és azt hiszem őt már nem kell bemutatnom a tegnapi után.
100_9989.jpgAztán ott volt a Merényi manufaktúra. Őt sem kell nagyon bemutatni, és bár túlzottan nem mentünk bele a dolgokba, megtudtam ezt-azt a vázakról. Ez a darab pl fél úton volt a kész állapot és a festés között, krómozott muffokkal, amelyek még várják a felesleges króm eltávolítását.
100_9982.jpgEz a bicaj viszont nagyon is egyben volt... 
egy kis kitérő után jöhetett a nagyok egyike, a Giant. Dobálózik mindenki mostanában a forradalminál forradalmibb rugózási rendszerekkel, ilyen rugóstag, olyan áttételezésű himbakarok, amolyan 200 forgáspontos virtuális rendszer..A maestro meg lett csinálva, működik, és aki ráül, és ért valamit hozzá, egyből szereti.

100_9954.jpgA glory megért már jó pár világkupát, és még mindig toppon van. 

100_9957.jpg

De azért a merev 29-es vonalra is van alternatívájuk.

100_9970.jpgBurucki Szilárd bicaja és a nálam gyorsabb emberek által is gyakrabban látott fele.

100_9968.jpgA magellan standon állt ez a fully, amelyhez hasonlót talán (amúgy meg tuti) láttam Seti alatt a 2010 es 24-óráson. Persze az fekete volt, ez meg ilyen airbrush akármi. 
100_9969.jpgNem is ez a lényeg, hanem a speciális egykezesitett cockpit. A fékekkel lezavart rotoros manővert nem annyira értem, mivel alapból már a fékkarnál kettő bowden tevékenykedik. Valami oka biztosan van.
100_9965.jpgNekem a Scott úgy kiesik a látószögemből. Kicsit meg is útáltam magát a nevet az ocsmány átmatricázott teszkóbicajok miat... amúgy szépek, meg elvileg jók is, és persze ők is hozzák a kötelező nagykerekeket. a standjukon még elfért egy terepjáró, meg Ábri karbon egysebije is. (ő amúgy konkrétan sok bicaját hagyta szét az expón...)
100_9963.jpgA scott fully 29 ese. Kicsit a régebbi dizájnt idézi ez a sok szürke fekete. Amikor még nem is nagyon lehetett alkatrészt ezen a két szinen kivül kapni.:D

100_9876.jpgA kellys csúcs xc merevfarúja olyan vackokkal mint crank brothers cobalt kerekek, iksznulla, sid, és persze elixir carbon. Ja, meg a kötelező karbon váz, ami kicsit bow-dizájnra hajlik, direkt post mounttal, és annak ellenére hogy még sárga is van benne nem kevés, tetszik. Kövezzem meg magam?
101_0006.jpgAz új csepelroyal- A mali Atlas. 85 ért még vinni is fogják. azért ha belegondolunk, hogy a malinak voltak rendes vázai, most meg ilyenek vannak...Mindegy is, az a lényeg, hogy 2012 ben nem lesz csepelroyal, majd 13 ra igérik az új csillagosokat, igy a Mali is hasogathat egy szeletet a cogtortából.
100_9889.jpgNem akartam már egy kommersz valamivel zárni, szóval legyen Tarapcsák. Csak azért, mert a Pajtibá még kicsit furán nézne ki egy alsócsőre irva. Ábri a Royal fixi clum szinpadán is ottfelejtett két bicajt. Nem akartam Voxát az őrületbe kergetni a pakolászással, szóval kimarad a stréherbicaj.:D
100_9886.jpg3d muffok, erősen gótikus beütéssel.
100_9887.jpgEgy integrált nyeregcsőbilincs.
100_9885.jpgÉs egy jóképességű hátsóagy. Pegekkel.:D