Garázsprojekt: mO 05 hajtás

Jó rég írtam már a Zsuzsiról. (mert hogy ez lett a neve) sok minden nem történt vele azóta, kivéve, hogy megvolt az első éles ütközésteszt, amikor is kerékpárúton (fujjfujj) szemből kanyarodva a Füredi úton levő agyamenten kijelölt szakaszon (aki ismeri, tudja miről beszélek) valami ostoba levágta az amúgy beláthatatlan, és mindkét irányból jó tempóval megközelíthető sarkot, és átjött pont elém...

Ez a bicaj egy tank. Azon kívül, hogy a csomagtartón szállított gyrostál kicsit előrébb csúszott, semmi említésre méltó dolog nem történt. A teszkósmonti eleje kapott egy sombrero alakú kereket és egy durrdefektet, de nem para, mert a villa annyira hátrahajlott, hogy egy egyenes kerék se forogna el úgyse a váztól. A kedvenc pólóm kicsit megszakadt, és a mellrészére kapott egy kis takonyfoltot a sráctól.
Utána letettem a lábam. Komolyan kicsit olyan érzésem volt, mint Bud Spencernek lehetett, amikor a kicsi kínaiak vagy mik lepattogtak róla mint a legyek. Pofozkodás elmaradt.
Jött persze a kokaskodás, hogy ezt most ki fogom fizetni, mer mé' jöttem szembe... felelevenítettem alapos kresztudásom, felhívtam a figyelmét a jobbratartásra, illetve a helyzetnek megfelelő sebesség megválasztására, ő erre ügyesen felhozta a rendőr ismerősét, de fura módon amikor betárcsáztam a yard számát, már kevésbé ágaskodott- végül is ajánlottam neki egy jó szervizt a csapó utcán, de soha többé nem találkoztunk.

Akkor lássuk a láncot. A beszerzési állapot esztétikuma a tisztogatás után drasztikusan nem javult ugyan, de én azért igyekeztem csicsásítani rajta.

20120430343.jpg

Azt persze mint a bicajjal közlekedő, tapasztalatból is tudom már hogy minden eleme túlélésre lett tervezve a dögnek, de amikor a lánc rosszindulatúan rám csicsergett, és elkezdett kimászni a vödörből, jobban megilletődtem, mintha édesanyám rámtörve az ajtót, önmagát és a prostitúciót egy közhellyé ötvözve egy kiáltásban a vesémbe taposott volna, és agyonver a műhelypumpával a mosdó pillanatnyi állapota miatt.

20120430353.jpg

Gyanítom, hogy a patentszem nem eredeti darab, és amellett hogy nagyon masszív, még a rozsda ellenére is hülyebiztos, a rajta levő feliratot illetően.

20120430345.jpg

A rozsdás-nikkelezett szakaszok random váltakozása közepette eléggé szép részek is előkerültek a trutymó alól. Talán gyártási év ez is?
A nyúlásmérő természetesen nem mutatott semmi eltérést az újhoz képest. Viszont már legelőször feltűnt hogy baromi széles a lánc, mellécsaptam hát egy darabkát a fiximéből, ami egy elég masszív kmc-darab, hogy mégis, mennyi az annyi.

20120430348.jpg
A képet szemlélve feltűnhet az is, hogy annak ellenére, hogy a két lánc szerkezete azonos, tehát mindkét esetben dupla gyűrűs láncról van szó (ezeknél a típusoknál a belső lapokat átmenő szegecsként fogja össze egy belső gyűrű) az illesztési hézag a kmc-nél meglepően nagy. Ettől a lánc oldalirányban toleránsabb a láncvonal hibáira, -ami egysebinél nem lenne szükséges- viszont a sár is megtalálja ezeket a hézagokat, bejutva a surlódó felületek közzé. Ezen a télen lebetegedett a fixim, és mivel nem volt más olyan bicajom, amit le mernék tenni a városban, valamint Zsuzsinak van sárvédője, alap volt hogy vele csapatok nap mint nap. A lánc nem zajongott, pedig szinte provokáltam azzal, hogy nem kapott kenést komoly vizes-saras bevetések után sem-konkrétan egy hónapig semmit, napi esős-havas használat mellett. Tegnapelőtt kapott kegyelmet, de hangja nem volt addig se.

20120430339.jpg
Hátsó lánckerékből sem spóroltak sok anyagot, az amúgy is elég széles kontrásénál is lehet szélesebbet feltenni. A 88-asra is csak úgy megy fel, hogy aláesztergáltak egy csöppet.:D

20120430340.jpg
A hajtókar is eléggé túlépített darab, külön érdekesség a karra menettel rögzített lánckerék, amit még megfejeltek egy bazinagy körmösanyával. Ezt a kombót még nem szedtem szét, ahogyan a középcsapágyat sem, előbbit felesleges, utóbbi is teszi a dolgát, de tavasszal úgy is kap egy mélyreható bontást az egész kalamajka.

20120430358.jpg
A későbbi szériából származó pedálban eltört az egyik gumibak tengelye, amit pótolnom kellett. A "ne üsd nagyon" figyelmeztetés egy kollégámtól, akinek egy 1928-as darab van a birtokában néha elfelejtődik, de pár kisebb lépcsőn leugrást még nem vett zokon a cucc.
Ezek a csotrogányok nagyon össze vannak rakva. Gramm-mániásoknak teljesen felejtős, hitványul gyorsul, de nagyon megy-ha éppen nem jön egy emelkedő vagy 80km/h-s szembe szél.:D

olf.jpg

Fakju hipstaz.